Nieuwe Druk
r
r
r
r
Schrijf u in voor de nieuwsbrief!

particulier | boekhandel
r
r
h
h
h
r
r

Boeken


Klik hier voor het overzicht van alle boeken van Nieuwe Druk.

Wie dit koopt is gek
Martijn Boele
ISBN: 978-94-92020-18-5 | 194 paginas
Genre: verhalen
Prijs: € 12,50 | bestel dit boek


Verschenen!

In "Wie Dit Koopt Is Gek" gaat Martijn Boele op een aanstekelijke manier in op de zin en (vooral) de onzin van reclame en marketing. Op een scherpe maar humorvolle toon duidt hij waar wij allemaal dagelijks mee worden geconfronteerd: reclame.

Want welke groenteboer heeft eigenlijk de lekkerste appels? Waarom probeert de supermarkt jou zo lang mogelijk in het pand te houden? En hoe doen ze dat precies? Wie krijg je in China aan de telefoon als je “ni hao” roept en waarom zijn bavianenbillen zo belangrijk in de hedendaagse samenleving?

“Wie Dit Koopt Is Gek” is allesbehalve een handleiding voor marketeers en adverteerders, maar geeft met vaak verrassende invalshoeken een kijkje in de wereld van foppen en bedotten, aanbiedingen en kortingen. Gevoel voor taal en humor is voldoende om dit boek te kunnen waarderen. Maar pas op: voel je niet in je kuif gepikt als je door Boele op het verkeerde been wordt gezet of als er hier en daar een oortje wordt gewassen!

 Quote uit recensie van Perfecte Buren:

"Een wel zeer verrassende eend in de bijt. Deze typering past naadloos bij het boek “Wie Dit Koopt Is Gek” van Martijn Boele. Het boek is nauwelijks in een genre onder te brengen, zó oorspronkelijk is het.
Martijn Boele is ict-er, (schaak)docent en schrijver. In dit boek behandelt hij op ogenschijnlijk lichtvoetige wijze de vele manieren waarop de consument op vele gebieden door de reclame en marketing voortdurend in de maling genomen wordt. Ogenschijnlijk, want Boele heeft een vaardige pen met veel humor waardoor het boek gemakkelijk leesbaar is, maar tussen de regels door en ook vaak in de regels is de auteur spitsvondig en scherpzinnig in zijn beschrijving van en kritiek op de reclamewereld.
Op soms waarlijk openbarende wijze legt hij de vinger op zere plekken in strategieën van reclamemakers en wat dies meer zij."

Martijn Boele is ict-er, (schaak)docent en schrijver.Hij zou dit qua aantal tijdseenheden graag in de omgekeerde volgorde doen.

Dertig verhalen over wat ons dagelijks bezighoudt!

coverontwerp: Cor Bekink

Laatste uitgaven: